Noterar du din budget?

Jag ska nästa gång jag är ledig, köpa en bankbok. Där jag ska börja notera mina utgifter. På så sätt ser jag hur mycket jag slösar, och inse att det inte funkar. Plus att ha koll på vart jag lägger mina pengar.

För just nu vet jag varken ut eller in vart hälften försvinner. Då får man ångest, vilket jag inte behöver nu. Ska börja bokföra med. Hade det som uppgift i skolan, vilket inte funkade inom vårat företag. Visst. Vårat företag funkade men sysslorna vi hade kanske saknas potential till. Men jag vet hur de funkar nu. Så därför ska det bli något nytt i mitt liv! Ta vara på min ekonomi. Gör det samma så slipper ni hamna i lyxfällan. Leva på lyx sedan kronofogden. Ingen glädje alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0