Ångesten överflödar..

Brukar ni också ligga och fundera på kvällarna? Kanske över vad ni gjort idag? Eller om något underbart har eller ska hända?

Det är väl vanligt, men i mitt fall handlar det om Ångest.

Ett väldigt starkt ord i mina ögon. Det påträffar i princip varje kväll hemma i min säng. Mina tankar flyger ut i luften greppar tag om sanningen och kommer tillbaka in i mitt huvud, som sedan bildar en ångest inom mig. En ångest över vad jag gjort idag, vad jag borde gjort, hur jag ser ut och hur jag borde se ut till exempel. 
Jag kan inte heller hindra ångesten över jobb, pengar, lycka med mera.
Att varje dag tänka, hur länge kommer jag klara mig från att inte be mina kompisar om pengar som jag inte kan betala tillbaka för att jag har 100 000 i skulder. Detta tror jag inte kommer ske, men ibland finns sjuka tankar eftersom att man vet ju inte hur länge dessa dåliga jobbtider håller i sig. Om jag får ett jobb jag kommer trivas med. 

Störst ångest hos mig, att jag inte kan ändra på mig själv. Även fast man ska vara nöjd med sig som man är, såhär blev jag skapad, jag är unik. Jag tänker dem orden OFTA, men inte stiger mitt självförtroende. Genom detta börjar jag tänka, träna? Men jag vet att mina mål är så stora att jag tappar motivationen för att man vill vara där nu. 

Jaja, jag hoppas det bara är en ungdomsgrej. Att jag mognar upp nu när jag snart fyller 20. För orkar inte med dessa problem. Det hindrar mig från många saker. Dem viktigaste. 
Något som är mer jobbigt, är att jag håller allt för mig själv. Jag visar inget. Så om nu någon av nära läser, ni kommer aldrig märka när jag har, hur jag mår. För det är en sak jag lärt mig själv. Att dölja. 
Man gör det negativa istället för att bearbeta bort det som är negativt.


En bild jag tog förra året då jag mådda ganska dåligt inom mig. 
Skrev även några ord.

I hate my hair
I hate my look
I hate my mirror
I hate my days all alone
I hate the things I do
I hate everything
I pretend to hyde
with my fake smile

Men nu får det räcka, låter kanske sjukt, men är serriös. Hepp, ska försöka sova, har jobb imorgon. Ska somna till sällskapsresan, den får mig på gott humör.

God natt, sweet dreams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0